Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019  23:27 CET  |  0:27 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Η Κ.Ο.Α. στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Κ.Ο.Α. στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Κ.Ο.Α. υπό τη διεύθυνση του Χάρη Ηλιάδη
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών


16η Συναυλία

Την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου και ώρα 20.30 στην Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Χάρη Ηλιάδη θα παρουσιάσει τέσσερα κοντσέρτα των Wolfgang Amadeus Mozart, Frédéric Chopin, Julius Rietz και Ludwig van Beethoven, στα οποία συμπράττουν ισάριθμοι νέοι σολίστ.

Η συναυλία θα ξεκινήσει με το Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα σε Λα μείζονα, KV 622 του Wolfgang Amadeus Mozart. Για το δεξιοτέχνη κλαρινετίστα Anton Stadler ο Mozart έγραψε το Κοντσέρτο για κλαρινέτο το 1791. Η χρονιά αυτή, παρόλο που σημαδεύτηκε προς το τέλος της (5 Δεκεμβρίου) από τον τραγικό θάνατο του συνθέτη, ήταν γενικά μία χρονιά δημιουργίας, επιτυχίας και αισιοδοξίας για εκείνον. Το Κοντσέρτο, απαύγασμα συνθετικής ωριμότητας, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία κοντσέρτα του Mozart και φανερώνει μία βαθιά κατανόηση των ποικίλων δυνατοτήτων και ιδιαιτεροτήτων του οργάνου. Οι ηχοχρωματικές διαφοροποιήσεις στις διάφορες περιοχές του κλαρινέτου αξιοποιούνται από το συνθέτη για να αποδώσουν λεπτές διαφοροποιήσεις διαθέσεων. Επίσης η εγγενής ικανότητα του κλαρινέτου να καλύπτει μεγάλα διαστήματα γίνεται στα χέρια του Mozart φορέας μουσικής φρεσκάδας και ζωντάνιας. Σολίστ είναι ο κλαρινετίστας Ιωάννης Καραγιαννίδης.

Στη συνέχεια θα εκτελεστεί το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε φα ελάσσονα του Frédéric Chopin. Παρά το γεγονός, ότι το κοντσέρτο φέρει τον αριθμό 2, είναι το πρώτο που συνέθεσε ο Chopin, αλλά εκδόθηκε δεύτερο. Ξεκίνησε να γράφεται το 1828, όταν ακόμα ο Chopin σπούδαζε στο Ωδείο της Βαρσοβίας, και ολοκληρώθηκε δύο χρόνια μετά. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ντεμπούτο του συνθέτη στη Βαρσοβία στις 17 Μαρτίου 1830. Η εκπληκτικής ομορφιάς, λεπτότητας αλλά και λαμπερής δεξιοτεχνίας πιανιστική γραφή του Chopin δεσπόζει και καθιστά τον κάπως αμήχανο χειρισμό της ορχήστρας εντελώς αμελητέα υπόθεση. Με το νεανικό αυτό έργο ο συνθέτης δεν είχε σκοπό να καινοτομήσει και να διευρύνει μορφολογικά την υπάρχουσα δομή του κοντσέρτου, παρά μόνο να ξεδιπλώσει σε όλο της το μεγαλείο την αστείρευτη μελωδική και αρμονική του έμπνευση, η μοναδική υφή της οποίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις δυνατότητες του πιάνου. Σολίστ είναι η πιανίστα Αγάπη Τριανταφυλλίδη.

Κατόπιν ακολουθεί το Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα σε σολ ελάσσονα, έργο 29, του Julius Rietz. Το συνθετικό έργο του Γερμανού συνθέτη Julius Rietz (1812 – 1877) είναι ιδιαίτερα πλούσιο αλλά ελάχιστα έργα του έχουν κατορθώσει να αντέξουν στο χρόνο. Το εν λόγω κοντσέρτο επανήλθε στο μουσικό προσκήνιο μόλις το 2007, μετά από την «ανακάλυψή» του από τη διάσημη σολίστα του κλαρινέτου Sharon Kam. Το κοντσέρτο για κλαρινέτο, όπως και γενικά η μουσική του Rietz, είναι υφολογικά πολύ κοντά στο στιλ του Mendelssohn. Ο Rietz παρέμεινε ανεπηρέαστος από τις μουσικές καινοτομίες της σχολής των Wagner και Liszt, προσκολλημένος στις αποκρυσταλλωμένες φόρμες του παρελθόντος, σε μία τονική αρμονική γλώσσα εξαιρετικής διαύγειας και καθαρότητας και στις κλασικές αρχές ενορχήστρωσης. Σολίστ είναι η κλαρινετίστα Βαρβάρα Βενετικίδου.

Η συναυλία θα κλείσει με το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 σε Ντο μείζονα, έργο 15, του Ludwig van Beethoven. Το Κοντσέρτο σε Ντο μείζονα οφείλει τον αριθμό ένα στο γεγονός ότι ήταν το πρώτο κοντσέρτο για πιάνο που ο Beethoven εξέδωσε, αν και γράφτηκε μετά από αυτό σε Σι ύφεση μείζονα. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, η σύνθεσή του έλαβε χώρα κατά τα έτη 1796 και 1797 και η πρεμιέρα του δόθηκε σε μία συναυλία στην Πράγα το 1798 με σολίστα τον ίδιο το συνθέτη. Το κοντσέρτο ισορροπεί ανάμεσα σε μία σαφή αισθητική αναφορά στα κλασικά ιδεώδη των Haydn και Mozart και σε μία εμφανή τάση πρωτοπορίας. Από ενορχηστρωτικής και μορφολογικής άποψης βρίσκεται μάλλον κοντά στα κοντσέρτα του Mozart και υιοθετεί για το σολίστα ένα ρόλο “πρώτου μεταξύ ίσων” όσον αφορά στη σχέση του με την ορχήστρα. Ωστόσο, είναι ένα έργα πρωτόγνωρα εκτενές για τα δεδομένα των κοντσέρτων της εποχής, με πιο σύνθετη αρμονική γλώσσα και μεγαλύτερο εύρος συναισθηματικών αποχρώσεων. Σολίστ είναι η πιανίστα Άι Μοτοχάσι.

Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Περισσότερα για τη συναυλία θα βρείτε στα events του classicalradio.gr
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  23 - 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
EVENTS
ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
CLASSICAL RADIO