10:00 - 14:00 CET
11:00 - 15:00 GRT
Track
by
IT SOUNDS NICE

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2019  10:33 CET  |  11:33 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Η Μήδεια του Ευριπίδη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Η Μήδεια του Ευριπίδη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Μήδεια του Ευριπίδη
σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα


Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011, 21:00

Μήδεια του Ευριπίδη

Μετά τη τεράστια επιτυχία στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, η Μήδεια σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα και τη μουσική της Ελένης Καραΐνδρου θα επαναληφθεί για δύο μοναδικές παραστάσεις στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου 2011.

Ο Αντώνης Αντύπας επιστρέφει μετά από χρόνια στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, παρουσιάζοντας τη Μήδεια του Ευριπίδη. Επιλέγοντας τη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά και με συνδημιουργούς μία ομάδα εκλεκτών συντελεστών, σκηνοθετεί μερικούς από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Η Μήδεια του Ευριπίδη

Λίγο πριν εκραγεί ο Πελοποννησιακός πόλεμος (431 π.Χ.) ο Ευριπίδης παρουσιάζει τη Μήδεια, τραγωδία που επηρέασε όσο κανένα άλλο έργο την παγκόσμια δημιουργία. Έργο βαθύτατα Ερωτικό, μέσα από το δράμα της προδομένης Μήδειας και την αντιπαράθεσή της με τον Ιάσονα, φωτίζει τη θέση της γυναίκας, τη διαμάχη των δύο φύλων, τη σύγκρουση των δύο πολιτισμών αλλά και την κρίσιμη ηθική καμπή στην οποία είχε φτάσει ο αρχαίος κόσμος λίγο πριν την επερχόμενη κατάρρευση.

Η Ευριπίδεια μυθοπλασία αντλώντας από το βαθύ και σκοτεινό υπέδαφος του μύθου, δημιούργησε χαρακτήρες αξεπέραστους, αποθεώνοντας τον έρωτα στο πρόσωπο της Μήδειας, της δαιμόνιας και σοφής Ανατολίτισσας πριγκίπισσας, εγγονής του Ήλιου, που εξανθρωπίστηκε από το πάθος της για τον Ιάσονα, τον ακολούθησε στην Ελλάδα και προδομένη γίνεται φόνισσα των παιδιών της παρασύροντας και τον Ιάσονα σε ένα αμετάκλητο πένθος. Αυτό που τώρα τους ενώνει για πάντα.

Αμαλία Μουτούση, Μήδεια
Χρήστος Λούλης, Ιάσων
Μαρία Καλλιμάνη, Τροφός
Θέμης Πάνου, Παιδαγωγός
Άρης Λεμπεσόπουλος, Κρέων
Γιάννης Νταλιάνης, Αιγέας
Δημήτρης Ήμελλος, Άγγελος
Μαρία Καλλιμάνη, Κορυφαία

Στην ηχογράφηση συνεργάστηκαν οι μουσικοί
Σωκράτης Σινόπουλος, πολίτικο λαούτο, πολίτικη λύρα
Χάρης Λαμπράκης, νέι
Γιώργος Καλούδης, βιολοντσέλο
Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος, κλαρινέτο
Ανδρέας Κατσιγιάννης, σαντούρι
Ανδρέας Παππάς, κρουστά
Νίκος Γκίνος, κλαρινέτο
Μαρί-Σεσίλ Μπουλάρ, κλαρινέτο


Σημείωμα του σκηνοθέτη

Σ' ένα χώρο ιερό (τον ναό της Ακραίας Ήρας), που ο απώτερος Μύθος αναφέρει ότι είχαν ταφεί τα παιδιά της Μήδειας, είχαν καθιερωθεί γιορτές πένθους και εξιλέωσης· κι εκεί, σύμφωνα με την παράδοση, έρχονταν προσκυνητές, για να τιμήσουν την μνήμη των παιδιών.

Κορύφωση της σεμνής τελετής μνήμης ήταν η αναπαράσταση όλων των γεγονότων γύρω από τον Ιάσονα και την Αργοναυτική εκστρατεία: τους κρυφούς γάμους με τη Μήδεια, την προδοσία του Ιάσονα, τη ζήλεια της Μήδειας, τη δολοφονία της Γλαύκης και τη θανάτωση των παιδιών.

“Επιθυμώντας να κυριαρχήσει ο λόγος του Ευριπίδη, δια χειρός Χειμωνά, επέλεξα την εκδοχή δημιουργίας ενός χώρου ιερού, όπου δεσπόζει ένα αναθηματικό γλυπτό της Αργούς (σκηνικό Γιώργου Πάτσα) και, σε αυτόν τον διαχρονικό χώρο, προσκυνητές με μνήμες χαμένων παιδιών προσέρχονται σε μια τελετή στην οποία θα αναπαραστήσουν τη Μήδεια του Ευριπίδη (431 π.Χ.).

Ένα είδος θεάτρου μέσα στο θέατρο που στοχεύει στη διαύγεια και την ευθυβολία του ποιητικού λόγου, μέσα από μια παράσταση δωρική και αφαιρετική, η οποία θα προσπαθήσει να εγκαταστήσει διάλογο ανάμεσα στο έλλογο και το υπέρλογο στοιχείο και κυρίως να φωτίσει τα στοιχεία εκείνα του έργου που το ανεβάζουν πάνω από τα ανθρώπινα μέτρα. Η θεϊκή καταγωγή της Μήδειας και η προσήλωση στον ηρωικό κώδικα τιμής οπλίζουν το χέρι της. Ο έρωτάς της για τον Ιάσονα την ενανθρώπισε, αλλά όταν διαψεύδεται η ερωτική της θυσία με την προδοσία του Ιάσονα, επανακτά τη θεϊκή της διάσταση και το δικαίωμα να τιμωρήσει την ύβρι του θνητού συζύγου της.
Ο αυστηρός και ποιητικός λόγος του Χειμωνά με τις εκφραστικές του ιδιαιτερότητες, μου προσέφερε τα εχέγγυα για να οδηγηθώ σε δρόμους τολμηρής αφαίρεσης, απομακρύνοντας, όπως θέλω να πιστεύω, τον κίνδυνο μίας εκλαϊκευμένης προσέγγισης.”

Αντώνης Αντύπας
21 Ιουνίου 2011

Τοποθεσία: Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στα events του classicalradio.gr
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  11 - 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
EVENTS
ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CLASSICAL RADIO