02:00 - 06:00 CET
03:00 - 07:00 GRT
Track
by
CLASSICAL DREAMS

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024  3:17 CET  |  4:17 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Στήλη: "Μουσική από Κούνια" #026
Στήλη:
Μουσική από Κούνια
από τον Ηλία Σακαλάκ


Τα μουσικά μαθήματα μπορεί να είναι πολλών ειδών. Υπάρχουν τα επίσημα μαθήματα, που είναι άκρως δομημένα, και ακολουθούν μια προοδευτική γραμμή και σειρά, ολοένα αυξανόμενης δυσκολίας και πολυπλοκότητας.

Φυσικά, υπάρχουν και τα ανεπίσημα μαθήματα. Πολύ πιο συχνά, αυτά γίνονται με την παρατήρηση, με το να προσέχει κάποιος δηλαδή και να παρακολουθεί κάποιον άλλον που κάνει κάτι.

Τα βρέφη, στην συγκεκριμένη περίπτωση, αρχίζουν να παίρνουν ανεπίσημα ‘μαθήματα’ αμέσως μετά που γεννιούνται, από τους γονείς πρώτα από όλα, και μετά από άλλους συγγενείς και ανθρώπους του οικογενειακού περιβάλλοντος.

Αυτά τα μαθήματα, είναι ταυτόχρονα μαθήματα μουσικής και γλώσσας.

Αν και συνήθως, η μουσική και η γλώσσα εξετάζονται ξεχωριστά η μια από την άλλη, εν τούτοις έχουν πολλά κοινά στοιχεία, ιδιαίτερα με τον τρόπο που τα βρέφη τις αντιλαμβάνονται.

Ξεκινώντας με την γλώσσα, βλέπουμε ότι όλοι μιλάνε στο νεογέννητο. Ο πατέρας, η μητέρα, οι συγγενείς κλπ. Φυσικά ο τρόπος που μιλάνε στο βρέφος, διαφέρει κατά πολύ από τον φυσικό τρόπο ομιλίας που θα χρησιμοποιούσε ένας ενήλικας για να επικοινωνήσει με έναν άλλον ενήλικα! Είναι η γλώσσα που όλοι γνωρίζουμε ως ‘μωρουδίστικη’!

Με ποιους τρόπους όμως, σχετίζεται η ‘μωρουδίστικη’ ομιλία με τον άμεσο λόγο του βρέφους; Απ’ ότι μας λέει η επιστήμη με πολλούς.

Κατά πρώτον, το περιεχόμενο είναι απλό. Τα βρέφη δεν μπορούν να καταλάβουν τον σύνθετο και αφηρημένο λόγο, και έτσι ο τρόπος της ομιλίας αυτής αποφεύγεται όταν μιλάμε σε ένα βρέφος!

Κατά δεύτερον, η ‘μωρουδίστικη’ ομιλία, περιλαμβάνει συλλαβές. Επαναλαμβανόμενους ήχους στην ουσία. Κάτι σαν ‘γκούτσι –γκούτσι’, ‘ντα – ντου’, κλπ!

Κατά τρίτον, ο άμεσος λόγος του βρέφους είναι συχνά κατά τέτοιο τρόπο δομημένος, έτσι ώστε να προκαλεί την προσοχή των ενηλίκων. Έτσι λοιπόν, οι λέξεις, και οι ήχοι που χρησιμοποιούνται για να μας καταλάβει ένα βρέφος, ενισχύονται περισσότερο από την συμπεριφορά του βρέφους. Αυτό που μοιάζει να γίνεται κατανοητό, χρησιμοποιείται πάλι και πάλι. Το αντίθετο, φυσικά απορρίπτεται!

Όλοι αυτοί οι παράγοντες, και κάποιοι άλλοι πιθανοί, αποτελούν τον άμεσο λόγο του βρέφους, του οποίου η προσωδία διαφέρει αισθητά από τον φυσιολογικό λόγο των ενηλίκων! Μπορούμε να πούμε, ότι αποτελείται από επαναλαμβανόμενους ήχους, συγκεκριμένου τονικού ύψους, η σχήματα σε διάφορα τονικά ύψη.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  18 - 24 ΜΑΡΤΙΟΥ
EVENTS
CLASSICAL RADIO