20:00 - 22:00 CET
21:00 - 23:00 GRT
Track
by
THE NIGHT CONCERT

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024  20:17 CET  |  21:17 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Δύο συναρπαστικές συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Δύο συναρπαστικές συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Accademia Nazionale di Santa Cecilia υπό την διεύθυνση του Antonio Pappano
με τον Boris Berezovsky στο πιάνο


Δευτέρα 21 & Τρίτη 22 Μαρτίου 2011, 20.30

Η περίφημη συμφωνική ορχήστρα με τον σταρ αρχιμουσικό
και τον διάσημο βιρτουόζο του πιάνου, σε δύο συναρπαστικές συναυλίες

Η συνάντηση του Αντόνιο Παπάνο με την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης οδήγησε σε έναν τέλειο γάμο: ένας από τους πιο απαστράπτοντες και παθιασμένους μαέστρους παρασύρει με την ορμή του μια από τις πιο παλιές ορχήστρες του κόσμου σε μια νέα λάμψη και την απογειώνει σε ερμηνείες υψηλής έντασης και συναρπαστικής ομορφιάς.

Η καλύτερη συμφωνική ορχήστρα της Ιταλίας και μια από τις δέκα καλύτερες του κόσμου, με τον αστέρα μαέστρο της, Αντόνιο Παπάνο και έναν από τους πιο διάσημους βιρτουόζους, τον Μπόρις Μπερεζόφσκι, συμμετέχουν στον εορτασμό για τα 20 χρόνια του Μεγάρου Μουσικής, με δυο συναυλίες, στις 21 και 22 Μαρτίου, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

Το πρόγραμμα των συναυλιών εκφράζει απόλυτα τη σφραγίδα που έχει βάλει ο Παπάνο στην ορχήστρα από τότε που την ανέλαβε, το 2005: ποικιλία εποχών και ήχου. Στις 21 Μαρτίου η ορχήστρα θα ερμηνεύσει την εισαγωγή από την Αϊντα του Τζουζέπε Βέρντι, το Κοντσέρτο για πιάνο, αρ. 1 του Φραντς Λιστ και την 1η Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ και στις 22 Μαρτίου, την εισαγωγή «Σεμίραμις» του Τζοακίνο Ροσίνι, τις Κρήνες και τα Πεύκα της Ρώμης του Οτορίνο Ρεσπίγκι και τις Παραλλαγές Παγκανίνι του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, ένα από τα πιο ωραία και δύσκολα έργα για πιάνο και ορχήστρα, με τον Μπερεζόφσκι ιδανικό ερμηνευτή
Ελάχιστοι διευθυντές ορχήστρας είναι τόσο ανοιχτοί στην ποικιλομορφία των ήχων όσο ο Αντόνιο Παπάνο και ακόμα πιο λίγοι τολμούν να ανατρέψουν την παραδοσιακή πολιτική του σταθερού ήχου μιας ορχήστρας και να την «εκθέσουν» σε διαφορετικές ταυτότητες. Ο τρόπος που διευθύνει προσφέρει αφοπλιστική απόλαυση και ανάλαφρη φρεσκάδα, το κέφι του και η βαθιά, οργανική του σχέση με τη μουσική κάνουν κάθε εμφάνισή του συναρπαστική.

Αγγλοσάξονας και Ιταλός, δυναμικός, με σπάνιο επικοινωνιακό χάρισμα, ευχάριστος και ελκυστικός, ο Παπάνο κρύβει μια «αληθινή τόλμη» πίσω από τον άμεσο ρεαλισμό ενός υπεραπασχολημένου μουσικού. Λατρεύει την όπερα και τους τραγουδιστές της, την κλασική, την μοντέρνα μουσική και τη τζαζ και έχει διαρκώς ανοιχτά τα αυτιά του στους σύγχρονους συνθέτες.

Το βιογραφικό του είναι εξίσου συναρπαστικό με την προσωπικότητά του και έχει όλα τα υλικά ενός κινηματογραφικού σεναρίου: Γεννήθηκε το 1959 στο Λονδίνο από γονείς Ιταλούς, που μόλις είχαν μεταναστεύσει από μια αγροτική περιοχή της Νάπολης, με μια βαλίτσα και 5 λίρες. Έμεναν σε ένα διαμέρισμα σε συγκρότημα του Δήμου, ο πατέρας, με μουσικές σπουδές στην Ιταλία, έκανε διάφορες δουλειές και αργά το απόγευμα εκπαίδευε μέτριους λυρικούς τραγουδιστές σε ένα στούντιο μακριά από το σπίτι.

Ο Αντόνιο, μαθητής του Δημοτικού, έπαιρνε το λεωφορείο μετά το σχολείο και βοηθούσε τον πατέρα του, συνοδεύοντας τους μαθητές του στο πιάνο. Στα 13 του χρόνια η οικογένεια μετανάστευσε για δεύτερη φορά στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ και εκεί άρχισε τις σπουδές του στο πιάνο, τη σύνθεση και τη διεύθυνση ορχήστρας ενώ εξακολουθούσε να βοηθάει τον πατέρα του στην εκπαίδευση τραγουδιστών. Παράλληλα έβγαζε το χαρτζιλίκι του παίζοντας πιάνο σε μπαρ και σε τελετές. Αισθανόταν ότι η ζωή αυτή δεν του ήταν αρκετή, «σκεφτόμουν διαρκώς: πρέπει να φύγω, να ανοίξω τους ορίζοντές μου, να μάθω γερμανικά. Άφησα τον πατέρα μου και γύρισα στην Ευρώπη».

Ο Μπόρις Μπερεζόφσκι έχει κατακτήσει από τα 20 του χρόνια τη διεθνή σκηνή, οι κριτικοί και το κοινό τον θεωρούν τον πιο αυθεντικό διάδοχο των μεγάλων Ρώσων πιανιστών –Σβιάτοσλαβ Ρίχτερ, Βλάντιμιρ Χόροβιτς- και η εξαιρετική του τεχνική του εξασφάλισε από πολύ νωρίς μια υψηλή θέση ανάμεσα στους πιο ξεχωριστούς βιρτουόζους του καιρού μας.
Γεννήθηκε στη Μόσχα το 1969 και σπούδασε στο περίφημο Ωδείο της πόλης με την σπουδαία δασκάλα Ελίζο Βιρσαλάτζε. «Στάθηκα τυχερός με τους δασκάλους μου, αλλά το περιβάλλον ήταν πολύ συντηρητικό και περιοριστικό. Έμαθα τζαζ μόνος μου και δεν διδάχτηκα ποτέ Μπάρτοκ, για παράδειγμα. Οφείλω στο Ωδείο της Μόσχας μόνο την τεχνική μου». Γι αυτό και παράλληλα έκανε ιδιαίτερα μαθήματα με τον αυτοδίδακτο Αλεξάντερ Κατζ.

Σε μια χώρα διάσημη για την όπερα, η Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας είναι ένα σπάνιο παράδειγμα συμφωνικής ορχήστρας που δεν είναι συνδεδεμένη με μια λυρική σκηνή. Τη δημιούργησε ο Πάπας Σίστος ο 5ος, το 1585, ο πρώτος της πρόεδρος ήταν ο συνθέτης Τζοβάνι Πιερλουίτζι ντα Παλεστρίνα και στα 100 πρόσφατα χρόνια της ιστορίας της συνδέθηκαν μαζί της οι μεγάλοι συνθέτες του 20ουαιώνα: Μάλερ, Ντεμπισί, Στράους, Στραβίνσκι, Ρεσπίγκι, Μπέριο, Στοκχάουζεν, Χίντεμιτ και οι πιο διάσημοι μαέστροι: Τοσκανίνι, Μένγκελμπεργκ, Μάρκεβιτς, Φούρτβένγκλερ, Κάραγιαν, Μπερνστάιν, Μπέμ, Κλάιμπερ, Αμπάντο, Μούτι. Την έχουν διευθύνει επίσης οι κορυφαίοι αρχιμουσικοί: Μολινάρι, Φεράρα, Πρεβιτάλι, Μάρκεβιτς, Σινόπολι, Γκάτι, Μιούνγκ-Γουν Τσουνγκ.

Η ορχήστρα, που περνάει μια νέα οργιώδη άνοιξη με τον Παπάνο στο πόντιουμ, περιοδεύει σε όλο τον κόσμο και είναι η μοναδική ανάμεσα στις ιταλικές, με ρίζες στην Αναγέννηση, που κατάφερε να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο και δραστήριο οργανισμό. Η σημερινή Ακαδημία, που μετατράπηκε σε ίδρυμα το 1998, περιλαμβάνει έναν ακαδημαϊκό οργανισμό με 70 μόνιμους και 30 επί τιμή, μουσικούς δασκάλους από την Ιταλία και τον υπόλοιπο κόσμο, τη συμφωνική ορχήστρα και τη χορωδία, που θεωρείται μια από τις καλύτερες του κόσμου. Ο μεγάλος αυτός οργανισμός συνδυάζει δραστηριότητες υψηλής εκπαίδευσης, αναψυχής και προβολής της μουσικής όλων των ειδών και των εποχών.

Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Περισσότερα για την προβολή του Σαββάτου, θα βρείτε στα events του classicalradio.gr
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



προηγούμενη1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  25 - 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
EVENTS
CLASSICAL RADIO