16:00 - 18:00 CET
17:00 - 19:00 GRT
Track
by
20TH CENTURY CLASSICS

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024  17:10 CET  |  18:10 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Συνάντηση κορυφής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Συνάντηση κορυφής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μουσική Δωματίου με τον Λεωνίδα Καβάκο
σε μια συνάντηση κορυφής με τον Gauthier Capuçon (βιολοντσέλο) και τον Nicholas Angelich (πιάνο)


Κυριακή 27 Μαρτίου 2011, 20:30

Συνδεδεμένος με το Μέγαρο Μουσικής από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του, ο Λεωνίδας Καβάκος συμμετέχει στα 20α του γενέθλια, με μουσική δωματίου Ρώσων συνθετών, παρέα με δυο ξεχωριστούς και ομόγλωσσους μουσικούς της γενιάς του, τον τσελίστα Γκοτιέ Καπυσόν και τον πιανίστα Νικολά Ανγκελίς.

Οι τρεις τους έχουν κοινές διαδρομές, έχουν πολλές φορές μοιραστεί την ίδια σκηνή, έχουν ηχογραφήσει δίσκους και έχουν κατακτήσει ένα κοινό μουσικό ιδίωμα, που μετατρέπει τις εμφανίσεις τους σε έναν απολαυστικό διάλογο οργάνων και ταμπεραμέντων. Για την γιορτή του Μεγάρου, την Κυριακή 27 Μαρτίου στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, επέλεξαν: το Πιάνο Τρίο Νο1, έργο 8, του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, τη Σονάτα για βιολί και πιάνο, Νο1, έργο 80, του Σεργκέι Προκόφιεφ και το Πιάνο Τρίο, έργο 50, του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι.

«Οι εμφανίσεις μου στο Μέγαρο Μουσικής μου χαρίζουν μοναδικά αισθήματα», λέει ο Λεωνίδας Καβάκος, που ήταν πολύ νέος, αλλά ήδη πολυβραβευμένος, όταν το 1991 το Μέγαρο «άνοιξε ένα παράθυρο στον κόσμο της κλασσικής μουσικής» και έγινε για τον ίδιο ένα δικό του σπίτι, όπου επιστρέφει συχνά και διαρκώς, ενώ στο παρελθόν υπήρξε υπεύθυνος και για κύκλους του προγράμματός του.

«Δύσκολα θα συναντήσουμε σήμερα βιολιστή που οι έξοχες και εύπλαστες μελωδίες του βιολιού του μπορούν να ακουστούν ξεκάθαρα μέσα από τον ήχο μιας μεγάλης ορχήστρας», έγραψε πριν από λίγο καιρό η βρετανική εφημερίδα «The Telegraph» και οι «New York Times» σε πρόσφατη εμφάνισή του στο Κοντσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκι, με την Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και τον Ραφαέλ Φρύμπεκ ντε Μπούργος στο πόντιουμ, θαύμασαν «την εσωτερικότητα, τη διαύγεια, την κομψότητα και τη δραματική ένταση του ήχου του».

Γεννημένος στην Αθήνα το 1967, ο Λεωνίδας Καβάκος άρχισε βιολί στα 5 του χρόνια με δάσκαλο τον βιολιστή πατέρα του και συνέχισε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών με τον Στέλιο Καφαντάρη. Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση παρακολούθησε τα master classes του Τζόζεφ Γκίνγκολντ, στο Πανεπιστήμιο της Ιντιανάπολις και το 1984 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών. Πριν από τα 21 του χρόνια, είχε κερδίσει το 1ο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Σιμπέλιους στο Ελσίνκι (1985), το αργυρό μετάλλιο στον Διεθνή Διαγωνισμό της Ιντιανάπολις και τα πρώτα βραβεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Νόυμπουργκ, στη Νέα Υόρκη και στον Διεθνή Διαγωνισμό Παγκανίνι. Στα 12 χρόνια του ήταν ο νεότερος μουσικός στην Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την οποία έπαιξε στα Proms του Λονδίνου, στην Μουζίκφεράιν της Βιέννης και στην Κοντσέρτχεμπάου του Άμστερνταμ.

Από τους κορυφαίους σολίστ του κόσμου, με εξαιρετική τεχνική και σπάνια μουσικότητα, ο Καβάκος έχει δημιουργήσει στενές σχέσεις με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου και τους διασημότερους μαέστρους. Εμφανίζεται συχνά σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, με ορχήστρες και σύνολα δωματίου και παράλληλα με τη σολιστική του καριέρα, αφιερώνει ένα μεγάλο κομμάτι του χρόνου στη διεύθυνση ορχήστρας. Κατά τη διετία 2007-2009 υπήρξε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Καμεράτα Ζάλτσμπουργκ, στην οποία επιστρέφει συχνά ως μαέστρος. Από πέρυσι, Ο Λεωνίδας Καβάκος έχει εμφανιστεί και έχει διευθύνει την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, την Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης, την Συμφωνική του Χιούστον, το Maggio Musicale Fiorentino και την Φιλαρμονική του Ρότερνταμ.

Την περίοδο 2009-2011, ο Καβάκος εμφανίστηκε ως σολίστ με την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, τη Συμφωνική της Βοστώνης, την Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης, τη Φιλαρμονική του Ισραήλ, τη Συμφωνική του Λονδίνου, τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες, τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας (ΗΠΑ), την Ορχήστρα Τόνχάλε της Ζυρίχης, τη Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπάου, τη Φιλαρμονική του Ρότερνταμ, την Ορχήστρα του Θεάτρου Μαρίινσκι της Αγίας Πετρούπολης. Ο Πιέρ Μπουλέζ, ο Ρικάρντο Σαγί, ο Μιούνγκ-Χουν Τσουνγκ, ο Μπέρναρντ Χάιτινγκ, ο Ντάνιελ Χάρντινγκ, ο Μαρίς Γιάνσονς, ο Πάαβο Γιάρβι, ο Ζούμπιν Μέτα, ο Αντόνιο Παπάνο, ο Κρίστιαν Τίλεμαν, ο Γκουστάβο Ντουνταμέλ, ο Βαλέρι Γκεργκίεφ, ο Άλαν Γκίλμπερτ, είναι μερικοί από τους διάσημους μαέστρους, με τους οποίους συνεργάστηκε κατά την ίδια περίοδο.

Ο Λεωνίδας Καβάκος παίζει με «Abergavenny», Στραντιβάριους του 1724.

Στις 4 Μαρτίου, ο πιανίστας Νικολά Ανγκελίς, κορυφαίος ερμηνευτής του κλασικού και του ρομαντικού ρεπερτορίου, έδωσε ένα ρεσιτάλ στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης με έργα Μπαχ, Σοπέν και Σούμαν. Ο απαιτητικός κριτικός των «New York Times», Άντονι Τομαζίνι, εντυπωσιασμένος, έγραψε: «Το παίξιμό του είχε τόσο μετρημένες προθέσεις, πότε εκλεπτυσμένο και πότε σφοδρό, τόσο αιφνιδιαστικό, που με συγκίνησε, με καθήλωσε. Είχε πάντα τεχνική και χαρακτήρα, αλλά με τα χρόνια έγινε βαθύς και στοχαστικός, έπαιξε με ανεπιτήδευτη άνεση και διαύγεια, που είναι η καλύτερη μορφή δεξιοτεχνίας. Μια ευαίσθητη προσέγγιση, με εσωτερικές φωνές, με στοχαστική διακριτικότητα. Ακόμα και στα πιο έντονα μέρη των κομματιών κράτησε μια ρευστότητα και καθαρότητα: μια συναρπαστική, κορυφαία και καθησυχαστική ερμηνεία. Ο Ανγκελίς δεν παίζει συχνά στη Νέα Υόρκη. Ελπίζω να επιστρέφει όσο πιο συχνά γίνεται».

Ο Νικολά Ανγκελίς γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1970 και άρχισε πιάνο με τη μητέρα του, στα 5 του χρόνια. Έδωσε το πρώτο του κοντσέρτο στα 7 του με μια ορχήστρα δωματίου στις ΗΠΑ και το κοντσέρτο Κ.467 του Μότσαρτ. Στα 13 του έγινε δεκτός στο Παρισινό Ωδείο, με δασκάλους του, τον Άλντο Τσικολίνι και την Υβόν Λοριό. Το 1989 κέρδισε το 2ο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Casadesus, στο Κλήβελαντ του Οχάιο, το 1994 το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό Τζίνα Μπαχάουερ και το 2002 το βραβείο Νέων ταλέντων του Διεθνούς Φεστιβάλ Πιάνου του Ρουρ. Το 2003 έκανε την πρώτη του εμφάνιση με την Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και μαέστρο τον Κουρτ Μαζούρ. Την επόμενη χρονιά περιόδευσε με τον Μαζούρ και την Εθνική Ορχήστρα της Γαλλίας στην Ιαπωνία και την περίοδο 2007/08 ο Βλάντιμιρ Γιουρόφσκι, τον κάλεσε να ανοίξουν μαζί την σεζόν της Εθνικής Ορχήστρας της Ρωσίας, στη Μόσχα.

Ο Ανγκελίς έχει εμφανιστεί με σπουδαίες ορχήστρες και μαέστρους, είναι λάτρης της μουσικής δωματίου και παρά την αφοσίωσή του στο κλασικό και ρομαντικό ρεπερτόριο, έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη μουσική του 20ου αιώνα: Ραχμάνινοφ, Προκόφιεφ, Σοστακόβιτς, Μπάρτοκ, Ραβέλ, Μεσιάν, Στοκχάουζεν, Μπουλέζ, Ερίκ Τανγκύ και για τον Πιέρ Ανρί, που του αφιέρωσε το «Κοντσέρτο για πιάνο, χωρίς ορχήστρα».

Ο δίσκος που έκανε ο Ανγκελίς με τους αδελφούς Γκοτιέ και Ρενό Καπυσόν (βιολοντσέλο και βιολί, αντίστοιχα) με τα Τρίο του Μπραμς (Virgin Classics) κέρδισε το βραβείο Schallplatten. Οι σονάτες για βιολί και πιάνο με τον Ρενό Καπυσόν κέρδισαν το Diapasson dʼOr, το Shoc του Monde della Musique και το BBC Music Choice.

«Ανάμεσα στους νέους βιολοντσελίστες, ο Γκοτιέ Καπυσόν ακτινοβολεί και ξεχωρίζει», έγραψε η βρετανική «The Telegraph», μετά την εμφάνισή του με την Ορχήστρα του Θεάτρου Μαρίινσκι και τον Βαλέρι Γκεργκίεφ στο πόντιουμ, πέρυσι στο Λονδίνο. Με μια ήδη μεγάλη σόλο δισκογραφία, που περιλαμβάνει Χάιντν, Ραχμάνινοφ, Προκόφιεφ, Τσαϊκόφσκι, Μπραμς, Σούμπερτ, Ραβέλ, Σεν Σάνς και πολλούς άλλους, ο Γάλλος μουσικός έχει κατακτήσει μαέστρους, κριτικούς και κοινό με την ποιότητα και το πάθος των ερμηνειών του.

Γεννήθηκε το 1981 στο Σαμπερί της Σαβοϊας, άρχισε βιολοντσέλο στα 4 χρόνια του, αποφοίτησε το 1997 από το Παρισινό Ωδείο με το πρώτο βραβείο στο βιολοντσέλο, συνέχισε τις σπουδές του μέχρι το 2000 στο Εθνικό Ωδείο στο Παρίσι, κατακτώντας το πρώτο βραβείο στο βιολοντσέλο και στη μουσική δωματίου και τις ολοκλήρωσε στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης.

Την περίοδο 1997-98, ο Καπυσόν, σπουδαστής ακόμα, συνέπραξε με την Ορχήστρα Νέων της Ευρώπης και την Ορχήστρα Νέων Γκούσταβ Μάλερ και συνεργάστηκε με κορυφαίους μαέστρους, όπως ο Μπέρναρντ Χάιντινγκ, ο Πιέρ Μπουλέζ και ο Κλάουντιο Αμπάντο. Η Μάρθα Άργκεριχ υπήρξε η μέντοράς του και το καθιερωμένο Φεστιβάλ του Λουγκάνο, όπου επιστρέφει τακτικά ως προσκεκλημένος, μια από τις σημαντικές αφετηρίες για τον ίδιο.

Αναγνωρισμένος και περιζήτητος από μεγάλες ορχήστρες, με πάθος για τη μουσική δωματίου, εμφανίζεται πολλές φορές με τον αδελφό του, εξαιρετικό βιολιστή, Ρενό Καπυσόν και όπως συμβαίνει με τους ξεχωριστούς βιρτουόζους, είναι παράλληλα, και ένας λαμπρός πιανίστας.

Πριν από λίγους μήνες, μετά από την σόλο εμφάνισή του στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, η κριτικός των «New York Times», Βίβιεν Σβάιτζερ, εκθείασε τη «γαλατική του φινέτσα, τις μυριάδες φωτοσκιάσεις της ερμηνείας του, τον πλούτο, τη λάμψη και ταυτόχρονα την ηρεμία των χρωμάτων του».

Ο Γκοτιέ Καπυσόν παίζει με βιολοντσέλο Matteo Goffriler του 1701, δάνειο της BSI (Banca della Svizzera Italiana).

Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Περισσότερα για τη συναυλία θα βρείτε στα events του classicalradio.gr

Ο Λεωνίδας Καβάκος μίλησε στον Βάνια Απέργη και το Classical Radio την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011. Ακούστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη.
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



προηγούμενη1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  25 - 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
EVENTS
CLASSICAL RADIO