08:00 - 12:00 CET
09:00 - 13:00 GRT
Track
by
LOVELY DAY

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024  11:41 CET  |  12:41 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Το αριστούργημα του Χαίντελ από την Καμεράτα
Το αριστούργημα του Χαίντελ από την Καμεράτα
Η Καμεράτα και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου παρουσιάζουν
Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ


Κυριακή 17 Απριλίου 2011, 20.20

Η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής και ο βραβευμένος μαέστρος Γιώργος Πέτρου παρουσιάζουν το αριστούργημα του Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ «Η Ανάσταση», με τα ʽμαγικάʼ φώτα και την εικαστική παρέμβαση του Γιώργου Τέλλου σε μια πρωτοποριακή παράσταση του κύκλου «Μετατροπίες».

Στο πνεύμα των ημερών του Πάσχα, ανεβαίνει στη - μεταμορφωμένη από τη σύγχρονη φωτιστική ʽμαγείαʼ - σκηνή της Αίθουσας Χρήστου Λαμπράκη, το ορατόριο για την Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, HWV 47, του Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ. Σε μια μεγαλειώδη παραγωγή που συνδυάζει μοναδικά την υψηλού επιπέδου ερμηνευτική δεξιοτεχνία με τις εξαιρετικές δυνατότητες του φωτισμού και της εικαστικής παρέμβασης με στερεοσκοπική προβολή (3D mapping), το κοινό θα έχει την μοναδική εμπειρία να απολαύσει το αριστούργημα του Χαίντελ, ένα από τα ωραιότερα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου που γεφυρώνει την όπερα με τη θρησκευτική μουσική, που εκτυλίσσεται σε δύο επίπεδα. Σʼ ένα μοναδικής ομορφιάς οπερατικό διάλογο συνομιλούν υπερφυσικά πλάσματα (Άγγελος, Εωσφόρος) και άνθρωποι(Μαρία Μαγδαληνή, Μαρία του Κλωπά, Ευαγγελιστής Ιωάννης). Το λιμπρέτο εξιστορεί γεγονότα του Μεγάλου Σαββάτου και της Κυριακής του Πάσχα – την κάθοδο στον Αδη, την Ανάσταση, την επίσκεψη των μυροφόρων στον Τάφο και τις συνομιλίες του Χριστού με την Παναγία και με τη Μαρία Μαγδαληνή, (που μεταφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, αφού εθεωρείτο βλάσφημη η ενσάρκωση του Χριστού επί σκηνής).

Μερικοί από τους σημαντικότερους σύγχρονους ερμηνευτές μουσικής του 18ου αιώνα, ο πολυβραβευμένος αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, η υπέροχη παρτιτούρα του Χαίντελ που φέρνει τα όργανα εποχής της Καμεράτα, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής στα όριά τους, και ο φωτιστικός-εικαστικός σχεδιασμός του Γιώργου Τέλλου που «μεταμορφώνει» την Αίθουσα, πρόκειται να χαρίσουν στο κοινό του Μεγάρου, μία αξέχαστη οπτικοακουστική εμπειρία την Κυριακή 17 Απριλίου ( 8.30 το βράδυ).

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Κύκλου «Μετατροπίες» που στόχο έχει να προτείνει στο κοινό ποικίλους, εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας με τη μουσική.

Στην σύγχρονη αυτή «Ανάσταση» τους χαρακτήρες του ορατορίου ζωντανεύουν με τις μοναδικές τους φωνές η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη (Άγγελος), ο μπάσος Vito Priante (Εωσφόρος), η μέτζο-σοπράνο Μαίρη-Έλεν Νέζη (Μαρία Μαγδαληνή), η μέτζο-σοπράνο Ruxandra Donose (Μαρία του Κλωπά) και ο τενόρος Jeremy Ovenden (Ιωάννης), ενώ η παράλληλη στερεοσκοπική προβολή (3D mapping) που υπογράφουν η εταιρεία Blonde σε φωτιστικό και εικαστικό σχεδιασμό του Γιώργου Τέλλου, προτείνει ένα πρωτότυπο τρόπο αισθητικής αφήγησης του έργου.

«Βασικό ζητούμενο είναι να αποδοθεί ο διάλογος του Κάτω Κόσμου με τον Πάνω, που ορίζονται σαφώς μέσα από την προβολή των εικόνων και τον φωτισμό. Η στερεοσκοπική προβολή βοηθάει σʼαυτή τη χωροθέτηση.» λέει ο Γιώργος Τέλλου, και συμπληρώνει « Πρόκειται για ένα τύπο προβολής που χρησιμοποιεί την ʽπλάτηʼ της σκηνής σαν καμβά ζωγραφικής, όχι σαν οθόνη, με τη μέθοδο 3D mapping αξιοποιείται κάθε πτυχή και περίτεχνο σχέδιο του ξύλινου πλαισίου…»

Ένα υπέροχα ζωγραφισμένο μπαρόκ σκηνικό, με εικόνες από την Καινή Διαθήκη. Μια τεράστια για τα δεδομένα της εποχής ορχήστρα - με 22 βιολιά, 6 βιολοντσέλα και 6 κοντραμπάσα με κορυφαίο τον διάσημο βιολονίστα Arcangelo Corelli. Πέντε διάσημοι σολίστ και ο 22χρονος Χαίντελ να διευθύνει από το τσέμπαλο. Στην υπερπαραγωγή αυτή πρωτοπαρουσιάστηκε το ορατόριο «Ανάσταση», την Κυριακή του Πάσχα του 1708 στη Ρώμη και συγκεκριμένα στο παλάτι του μαρκησίου Francesco Maria Ruspoli, που ήταν ο σημαντικότερος υποστηρικτής του Χαίντελ κατά τη διάρκεια της νεανικής παραμονής του συνθέτη στην Ιταλία. Το καλογραμμένο λιμπρέτο του ποιητή Carlo Sigismondo Capece (1652-1728) περιγράφει τα γεγονότα γύρω από την Ανάσταση του Ιησού μέσα από τα μάτια του αγαπημένου μαθητή Ιωάννη, της Μαρίας Μαγδαληνής και της Μαρίας του Κλωπά, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει με θεατρικό τρόπο την αιώνια σύγκρουση του καλού και του κακού που στο έργο προσωποποιούνται από τον Άγγελο του Κυρίου και τον Εωσφόρο αντίστοιχα.

Στις 7.00 το απόγευμα την ημέρα της εκδήλωσης οι δύο δημιουργοί της παραγωγής Γιώργος Πέτρου και Γιώργος Τέλλος παρουσιάζουν και συζητούν τα μυστικά της παράστασης σε διάλεξη την οποία θα συντονίσει ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Νίκος Τσούχλος. Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Διδασκαλίας της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη». Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας.

Ο Γιώργος Τέλλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Σπούδασε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Universität des Saarlandes (Γερμανία) και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στην Ελλάδα, ξεκίνησε ως συνεργάτης του Διευθυντή Φωτογραφίας Ανδρέα Μπέλλη, αποκτώντας μεγάλη εμπειρία στον χώρο του φωτισμού Σκηνής. Σήμερα, δραστηριοποιείται ως σχεδιαστής φωτισμών, έχοντας γραφεία μελέτης φωτισμού στην Αθήνα και τη Φραγκφούρτη. Έχει πραγματοποιήσει σημαντικό αριθμό παραστάσεων σε Ευρώπη, Αμερική, Kίνα και τις Αραβικές χώρες.

Ο μπάσος Βίτο Πριάντε (γεν. 1979 στη Νάπολη) τον οποίο θα απολαύσουμε στο ρόλο του Εωσφόρου έκανε το ντεμπούτο του το 2002 ερμηνεύοντας το La Serva Patrona του Περγκολέζι. Νικητής του 6ου διεθνή διαγωνισμού τραγουδιού Enrico Caruso το 2003, συνεργάζεται συχνά με υψηλού επιπέδου μουσικά σύνολα όπως οι Il Complesso Barocco, Europa Galante, La Pietà dei Turchini, Kammerorchester Basel, Stradella Consort και Venice Baroque Orchestra. Έχει επίσης βραβευτεί με το βραβείο «Franco Abbiati». Το ρεπερτόριό του επικεντρώνεται κυρίως στο μπαρόκ και το μπελκάντο. Έχει συμμετάσχει σε διεθνούς κύρους μουσικά φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο και έχει εμφανιστεί σε κορυφαίες αίθουσες συναυλιών της Ιταλίας, Ολλανδίας, Γαλλίας, Μαδρίτης, Γερμανίας, Βιέννης, Μεξικού κ.ά. υπό τη διεύθυνση διεθνούς φήμης αρχιμουσικών. Έχει ερμηνεύσει διάφορους ρόλους σε όπερες των: Βιβάλντι (Tito Manlio, Motezuma), Μότσαρτ (Die Zauberflöte, Le Nozze di Figaro, Don Giovanni), Καβάλι (La Calisto), Σκαρλάτι (Narciso), Χαίντελ (Apollo e Dafne, Alcina, Ariodante, Tamerlano, Tolomeo), Xάυντν (Armid, Harmonie-Messe) και Μπαχ (Matthäus-Passion). Παρά το νεαρό της ηλικίας του μετρά πολλές ηχογραφήσεις στο βιογραφικό του με εταιρίες όπως η Deutsche Gramophone, BMG/Deutsche Harmunia Mundi και Dynamic. Να σημειωθεί ότι θα είναι η δεύτερη φορά που ο Πριάντε ερμηνεύει τον Εωσφόρο στην Ανάσταση του Χαίντελ. Η πρώτη ήταν στο μουσικό φεστιβάλ «Μοντεβέρντι» της Κρεμόνας το 2009 υπό τη διεύθυνση του Φάμπιο Μπιόντι.

Ο τενόρος Τζέρεμι Όβεντεν (Ιωάννης) έχει ερμηνεύσει πολλούς και ποικίλους ρόλους στη μέχρι τώρα σπουδαία σταδιοδρομία του. Τελευταία έχει ερμηνεύσει τους ρόλους Ferrando (Mozart: Cosi fan Tutte), Publio (Mozart: Il Sogno di Scipione), Jupiter στο (Handel: Semele), Don Ottavio (Mozart: Don Giovanni), Oronte (Haendel: Alcina), Orfeo (Monteverdi: Orfeo), Ilio (Cavalli: Ercole Amante), κ.ά. Στη Σκάλα του Μιλάνου όπου έκανε το ντεμπούτο του το 2004 με το έργο Europa Riconosciuta του Salieri σε μουσική διεύθυνση Ρικάρντο Μούτι, επιστρέφει συχνά ερμηνεύοντας διαφορετικούς κάθε φορά ρόλους και συμπράττοντας με ξακουστά μουσικά σύνολα. Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους αρχιμουσικούς όπως ο sir Colin Davies, ο sir Simon Rattle, o Daniel Barenboim, ο Gustavo Dudamel, κ.ά. και έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή μουσικά φεστιβάλ όπως του Ζάλτσμουργκ. Σημαντική είναι και η παρουσία του στη δισκογραφία, όπου έχει ηχογραφήσει μεταξύ άλλων έργα Bach, Biber, Haendel, Haydn, Holst, Mozart και Monteverdi.

Η μεσόφωνος Μαίρη-Έλεν Νέζη (Μαρία Μαγδαληνή) έχει εμφανιστεί σε περισσότερους από 35 πρωταγωνιστικούς ρόλους σε λυρικά θέατρα στο Μονάχο, Παρίσι, Βιέννη, Νέα Υόρκη, Ουάσινγκτον, Σεούλ, Μόντρεαλ, Μαδρίτη, Ρώμη, Άμστερνταμ, Ντίσελντορφ, Δρέσδη, Νάπολη, Φεράρα, Πιατσέντζα, Μόντενα, Βισμπάντεν, Λισσαβόνα, Σεβίλλη, Μπιλμπάο και στα σημαντικά διεθνή Φεστιβάλ του Ανοβέρου, Σπολέτο, Χάλε, Γκέττινγκεν (Handel Festspiele), Σαντιάγκο ντε Κομποστέλλα, Κουένκα, Έρνεν κ.ά. Στην Ελλάδα εμφανίζεται σε πρωταγωνιστικούς ρόλους στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Έχει συμπράξει με όλες σχεδόν τις ελληνικές ορχήστρες και σημαντικά σύνολα του εξωτερικού όπως την Ορχήστρα της Όπερας του Μονάχου, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μόντρεαλ, την Complesso Barocco, την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης της Ισπανίας, την Καμεράτα της Στουτγάρδης κ.ά. Έχει ηχογραφήσει τις όπερες του Χαίντελ Ορέστης, Αριάδνη στην Κρήτη, Ταμερλάνος και Ιούλιος Καίσαρας, τον Πτολεμαίο του Σκαρλάττι, την Βερενίκη του Χαίντελ, τον Farnace του Βιβάλντι, το σόλο CD με τίτλο Salve Regina κ.ά., και έχει συμμετάσχει στα DVD Ηρακλής στο Θερμοδόντη, Μοτεζούμα του Βιβάλντι και Αριοντάντε του Χαίντελ.

Η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη (Άγγελος), έχει δώσει πολλές συναυλίες ως σολίστ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Μεξικό, Γερμανία, Αυστρία, Ουγγαρία) ερμηνεύοντας έργα διαφόρων εποχών και στυλ. Έχει συνεργαστεί με ξακουστές ορχήστρες του εξωτερικού (Staatskapelle Halle, Westsaechsische Symphonieorchester, Mozarteum Salzburg, την Ορχήστρα του Πανεπιστήμίου Mozarteum Salzburg, κ.ά.) και της Ελλάδας και έχει εμφανιστεί στις συναυλίες των: Live Music Now Yehudi Menuhin, Eliot Fisk – Guitar & Friends, Mozart ante Portas (Έτος Μότσαρτ), Festival Aspekte Salzburg, Διεθνές Festival Bartòk και Διεθνές Φεστιβάλ Haendel (Händelfestspiele Halle), Katalanische Tage Darmstadt, International Faschfesttage, Festival Theater der Welt, Έτος Haendel, όπως και σε συναυλία της Bachakademie υπό την διεύθυνση του μάεστρου H. Rilling. Επίσης έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως ο Μ. Creed, ο W. Katschner, ο P. Balef, ο K.H. Steffens, ο Γ. Πέτρου κ.ά. Το 2010 κυκλοφόρησε η πρώτη δισκογραφική της δουλειά, όπου ερμηνεύει το ρόλο της Δάφνης στο έργο Απόλλωνας και Δάφνη του Χαίντελ αποσπώντας θερμές κριτικές από το διεθνή Τύπο.

Από τις πιο σημαντικές τραγουδίστριες της νέας γενιάς, η μέτζο-σοπράνο Ρουξάντρα Ντονόζε (Μαρία του Κλωπά) έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου, κερδίζοντας πάντα τα θερμότερα σχόλια από κοινό και κριτικούς. Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στην Κρατική Όπερα της Βιέννης, στo Covent Garden του Λονδίνου, στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, στην Όπερα του San Francisco, στις Εθνικές Όπερες του Παρισιού, του Βερολίνου, της Μαδρίτης και του Τόκιο, συνεργαζόμενη με αρχιμουσικούς όπως Claudio Abbado, Sergiu Celibidache, Seiji Osawa, Zubin Mehta, Sir Colin Davis, Charles Dutoit, Christoph von Dohnany, Mariss Jansson, Donald Runnicles, Vladimir Jurowsky και πολλούς άλλους. Πρόσφατα έχει ερμηνεύσει ρόλους στις όπερες Werther, La Cerenentola, La Donna del Lago,Carmen, LʼHeure Espagnole, LʼItaliana in Algeriο, ενώ το 2008 ερμήνευσε τον ρόλο της Veronica Quaife στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του έργου The Fly των David Cronenberg και Howard Shore σε μουσική διεύθυνση του Placido Domingo.

Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Περισσότερα για την παράσταση, θα βρείτε στα events του classicalradio.gr

Sponsorship
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



προηγούμενη1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  25 - 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
EVENTS
CLASSICAL RADIO