

Roberto Prosseda resurrects the Pedal-Piano!
Ο Ιταλός πιανίστας Ρομπέρτο Ποσσέντα (Roberto Prosseda) έγραψε ιστορία με την ερμηνεία του σε ένα όργανο που δεν είχει ακούσει για εκατό χρόνια, το πεντάλ-πιάνο.
Ο Προσσέντα έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στην παρουσίασή του για το λησμονημένο όργανο το περασμένο Σεπτέμβριο στον Καθεδρικό Ναό της Φορλί (Forli). Δεν είχε χαρακτήρα ντεμπούτου μόνο για τον Προσσέντα στο πεντάλ-πιάνο αυτή η συναυλία αλλά ήταν επίσης η πρώτη απόδοση για ένα σύγχρονο κοντσέρτο για πεντάλ-πιάνο και ορχήστρα του Γάλλου συνθέτη Καρόλου Γκουνόντ (Charles Gounod) που έγραψε το κομμάτι το 1889. Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης την πρεμιέρα του σύγχρονου Ιταλού συνθέτη Κριστιάν Καρράρα (Cristian Carrara) με τίτλο Magnificat (2011) για πεντάλ-πιάνο και ορχήστρα.
Το πεντάλ-πιάνο, που ονομάζεται επίσης και piano-pédalier (γαλλικά), Pedalflügel (γερμανικά) ή piano con pedaliera (ιταλικά), είναι ένα συγκεκριμένο μοντέλο του πιάνου με πενταλιέρα στα πόδια, όπως αυτή του εκκλησιαστικού οργάνου. Συνθέτες σαν τους Μπαχ, Μότσαρτ και Σούμαν έχουν συνθέσει μουσική για το συγκεκριμένο όργανο και ήταν ο Σούμαν που έπεισε τον Μέντελλσον να δημιουργήσει μια ειδική Τάξη για το όργανο αυτό στο Ωδείο της Λειψίας. Έχει επίσης συχνά χρησιμοποιηθεί από οργανίστες ως οργάνου «μελέτης».
Παρακολουθήστε στα παρακάτω βίντεο τον Ρομπέρτο Προσσέντα να ερμηνεύει ολόκληρο το Κοντσέρτο για πεντάλ-πιάνο και ορχήστρα του Γκουνόντ με την Ορχήστρα Τοσκανίνι της Πάρμας (OrchestraToscanini di Parma) υπό την διεύθυνση του Ζαν Λάθαμ-Κένινγκ (Jan Latham-Koenig).
Πρωτότυπο άρθρο: link
Πηγή: classicfm.com