18:00 - 20:00 CET
19:00 - 21:00 GRT
Track
by
OPERA CLASSICS

Renata Scoto, Soprano...
Antonino Votto, Conduc...
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024  18:00 CET  |  19:00 GRT
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤIΣΤIΚΑ ΝΕΑ
Beethoven: Οι Συμφωνίες κ.α. - Δισκοκριτική
Beethoven: Οι Συμφωνίες κ.α. - Δισκοκριτική
The Guardian
Beethoven: The Symphonies; etc – review


Beranova/Paasikiv/Smith/Müller-Brachmann/Leipzig Gewandhaus Chorus and O/Chailly (Decca, 5 CDs)
Riccardo Chailly, Beethoven: The Symphonies, Decca (UMO) 2011


Ο Ρικάρντο Σαγί (Riccardo Chailly) και η Ορχήστρα Gewandhaus της Λειψίας τελείωσε πρόσφατα τον κύκλο συναυλιών «Συμφωνίες του Μπετόβεν» στο Barbican του Λονδίνου, έχοντας επίσης ολοκληρώσει κατά τους τελευταίους δύο μήνες, κύκλους  στη Λειψία, το Παρίσι και τη Βιέννη. Οι ηχογραφήσεις σε αυτό το Σετ έγιναν στο Gewandhaus μεταξύ 2007 και 2009, αλλά τις μουσικές αρχές που χαρακτήρισαν τις πρόσφατες ζωντανές εμφανίσεις θα τις συναντήσετε εξίσου έντονα και στο δίσκο.



Αυτός είναι, πάνω απ' όλα, ένας εκρηκτικός και ταχύς κύκλος. Ο Σαγί είναι απόλυτα πιστός στα αυθεντικά τέμπι του Μπετόβεν - ακόμη και εκείνα, όπως αυτό για το φινάλε της 2ης που ήταν σχεδόν βέβαιο ότι ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 19ου αιώνα. Περιστασιακά, - στο εναρκτήριο μέρος της Ηρωικής (3ης), για παράδειγμα - η ταχύτητα μπορεί να φαίνεται να ληστεύει από την μουσική μέρος του ειδικού βάρους της, αλλά η ένταση στο παίξιμο, η καθαρότητα των λεπτομερειών της - ιδιαίτερα από τα ξύλινα πνευστά - και η μεγάλη γκάμα των δυναμικών της Ορχήστρας Gewandhaus που έχει στις δυνατότητές της σημαίνουν ότι το βάρος και το δράμα ήταν πάντα διαθέσιμα στον Σαγί όταν τα χρειαζόταν. Ο ήχος παίρνει μια επιπλέον ζεστασιά από την ακουστική του Gewandhaus, αλλά ανεξαρτήτως από το πόσο βροντώδεις είναι οι κορυφώσεις, είτε στις πρώτες συμφωνίες, προβλέποντας τις επαναστάσεις που μέλλονταν να έρθουν αργότερα, ή την υλοποίηση έργων, όπως η πέμπτη, η έβδομη και η ένατη  σε όλο της το μεγαλείο τους, ο υφή των ήχων αυτής της εξαιρετικής ορχήστρας παραμένει ως εκ θαύματος διαυγής.



Το αποτέλεσμα είναι ένας κύκλος Μπετόβεν που αναμετριέται στο ίδιο επίπεδο με τις καλύτερες σύγχρονες έκδοσεις των τελευταίων χρόνων, αυτή από τον Κλαούντιο Αμπάντο(Caudio Abbado) για την Deutsche Grammophon και του Σάιμον Ραττλ (Simon Rattle) για την ΕΜΙ, κατορθώνοντας ταυτόχρονα το φαινομενικά αδύνατο - η μουσική να φαίνεται ότι δημιουργήθηκε πρόσφατα χωρίς να παραχωρει τίποτα τον ήχο της κλασσικής περιόδου. Το σετ περιλαμβάνει επίσης επτά Ουβερτούρες του Μπετόβεν - παραλείπονται οι πρώτες δύο  Ουβερτούρες Leonora  - και είναι αξιοσημείωτο να ακούσει κανείς τα συγκριτικά σπάνια έργα, όπως Τα ερείπια της Αθήνας και το Βασιλιά Στέφαν να  παίζονται με την ίδια ένταση όπως και οι συμφωνίες, είναι σίγουρα το κερασάκι στην τούρτα.

Συντάκτης: Andrew Clements
Πηγή: guardian.co.uk
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
Εμφάνιση παρόμοιων Top Stories

Αν η παραπάνω καταχώρηση σας φάνηκε ενδιαφέρουσα, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στους τίτλους που ακολουθούν. Πιο κάτω, θα βρείτε σχετικά με το προηγούμενο θέματα καθώς και άρθρα του ίδιου συνεργάτη.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση ως προς την αναζήτηση των TOP STORIES, παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το Classical Radio.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ
Αναζήτηση στο Top Stories



προηγούμενη1234567891011121314151617181920212223242526επόμενη
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΤΟ CLASSICAL RADIO  |  25 - 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
EVENTS
CLASSICAL RADIO